شاک ویو تراپی شاهین شهر ، شاک ویو تراپی اصفهان
شاکویو تراپی شاهین شهر ، شاک ویو تراپی فیزیوتراپی

شاک ویو تراپی شاهین شهر

شاک ویو درمانی که با نام‌های شوک درمانی برون بدنی (ESWT) یا درمان با امواج رادیال (RSWT) نیز شناخته می‌شود، یک روش درمان فیزیوتراپی است که شامل ایجاد یک سری امواج صوتی ضربان‌دار با انرژی کم می‌باشد که مستقیما از طریق پوست بر روی محل آسیب دیده وارد می‌شود.

شوک ویو تراپی یکی از روش های غیر تهاجمی و نوین درمانی در فیزیوتراپی است که در آن از امواج صوتی پرقدرت برای اهداف درمانی استفاده می شود.

ایده استفاده از شاک تراپی در درمان دردها و بیماری‌های مختلف سیستم اسکلتی عضلانی بدن زمانی شکل گرفت که پزشکان به این نکته پی بردند که امواج صوتی متمرکز قادر به تجزیه سنگ کلیه و کیسه صفرا هستند.

امواج صوتی شاک ویو با انرژی بالا نیروی مکانیکی را بر بافت‌های بدن اعمال کرده و در درمان بیماری های اسکلتی_عضلانی بسیاری کاربرد دارد.
امواج شاک ویو سبب افزایش جریان خون در قسمت های آسیب دیده، تحریک بازسازی سلول ها و تسریع بهبودی و تسکین درد می شود.

کلینیک فیزیوتراپی باران شاهین شهر آماده ارائه خدمات شاکویوتراپی در شهرهای شاهین شهر و گز و میمه و خورزوق و منطقه برخوار و میمه می باشد.

بررسی تعداد زیادی از مطالعات علمی انجام شده در این زمینه بیانگر آن است که شاک ویو تراپی برای درمان بسیاری از شرایط مزمن موفقیت‌آمیز بوده است. علاوه بر درمان های فیزیوتراپی، این روش توسط متخصص‌های اورولوژی به منظور درمان اختلال نعوظ نیز مورد استفاده قرار گرفته است و نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

برای انجام درمان با شاک ویو ژل مخصوص بر روی منطقه مورد نظر مالیده شده و سپس پروب دستگاه برای هدایت امواج، روی پوست قرار داده می‌شود.

مکانیسم اثر شوک ویو ایجاد پارگی های میکروسکوپی و بسیار کوچک در منطقه تحت درمان با وارد آوردن ضربه شدید موج شوکی است.
پارگی های میکروسکوپی ایجاد شده سبب آزاد شدن برخی مواد و افزایش مویرگ ها و خونرسانی به بافت آسیب دیده می شود.
این عوامل سبب تسریع روند درمان و ترمیم بافت های آسیب دیده می شود.

شاکویوتراپی در شاهین شهر، شاکویوتراپی در میمه، شاکویوتراپی در گز، شاکویوتراپی در خورزوق، شاکویوتراپی در گرگاب شاهین شهر، شاکویوتراپی در اصفهان

شاک ویو تراپی یک درمان موثر برای آسیب‌های طولانی مدت یا دردهای ناشی از بیماری است. در صورت استفاده از این روش، دیگر نیازی به استفاده از مسکن برای تسکین درد نیست. هدف از شاک ویو تراپی تحریک محل آسیب دیده به منظور پاسخ درمانی طبیعی بدن است. بسیاری از افراد گزارش داده‌اند که پس از دریافت یک جلسه درمانی، درد آنها کاهش یافته و تحرک آنها بهبود یافته است.

شاک ویو تراپی شاهین شهر

شاک ویوتراپی در بیماری خارپاشنه بسیار مفید می باشد.

موارد کاربرد شاک ویو تراپی
درمان اختلالات مزمن تاندون‌ ها و عضلات