مشکلات اسفنگتری

فیزیوتراپی در بی اختیاری ادرار و مدفوع

یکی از بهترین و مطمئن ترین روشهای درمان در بی اختیاری ادرار بویژه در بانوان فیزیوتراپی است. درمان فیزیوتراپی در این بیماران شامل تحریکات الکتریکی از طریق الکترودهای سطحی یا اینتر واژینال ، بیوفیدبک و تمرین درمانی می باشد. به جرات می توان گفت تمرین درمانی مناسب مهمترین بخش درمان فیزیوتراپی این بیماران است. درمان با استفاده از دستگاه بیوفیدبک از جمله روشهای شناخته شده درمان بی اختیاری اداراری می باشد . هزینه درمان با بیوفیدبک بر اساس تعرفه های مصوب وزارت بهداشت و درمان خواهد بود (ضمن درمان بیوفیدبک از الکترودهای سطحی خودچسبان شخصی استفاده می شود . تامین هزینه الکترودهای بیوفیدبک بر عهده بیمار است) .

تکنیک های درمانی فیزیوتراپی در انواع مشکلات اسفنگتری و بی اختیاری ادرار و مدفوع موثر است . از جمله:

به طور معمول ده جلسه درمانی برای این بیماران کافی است و جلسات درمانی حدود دو الی سه ساعت طول می کشد . برای کسب نتیجه عالی از درمان فیزیوتراپی ، مشارکت بیمار در انجام تمرینات دارای اهمیت فوق العاده است. برنامه تمرین درمانی در این دسته از بیماران متنوع و پیشرونده است

در فیزیوتراپی کیمیا از الکترودهای واژینال شخصی برای کلیه بانوان استفاده می شود. (هزینه الکترود بر حسب شرکت و کشور سازنده متفاوت و بر عهده بیمار می باشد) .

برخی از بیماران از دردهای شکمی و درد ناحیه ژنیتال شکایت دارند . در صورتیکه بیمار در معاینات پزشکی و مطالعات رادیوگرافیک یا سونوگرافی مشکلی نداشته باشد تریگر پوینت های عضلات شکمی و برخی عضلات ناحیه کمر بررسی و در صورت نیاز با مداخلات درمانی مناسب درمان می شوند.

در صورت نیاز می توانید از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری اطلاعات لازم را کسب نمائید.